87. pionýrská skupina Javor

Na letisti v Praze Zakladna (Barn) 209_1_1.jpeg 210_2_1.jpeg 211_1_2.jpeg Na brehu Temze Na London Eye Na Westmister bridge V Hampton Courtu Nad mraky Pod námi Londýn První ráno Kuchyně den1_5 den1_7 den1_9 den1_11 den1_13 den2_2 den2_4 den2_6 den3_1 den3_3 den3_5 den4_1 den4_3 den6_1 den6_3 den6_5 den6_7 den6_9 den6_11 den7_1 den7_3 den7_5 den7_7 den7_9 den8_2 den8_4 den8_6 den9_2 den9_4 den10_2 den10_4 den10_6
Taboriste Nase tricka Na vyhlidce 211_1_1.jpeg 211_3_1.jpeg Pred Buckinghamskym palacem Na Trafalgar Square Zpátky v Praze Praha - Ruzyně Pod námi Londýn Londýn - Heathrow Tábořiště den1_4 den1_6 den1_8 den1_10 den1_12 den2_1 den2_3 den2_5 den2_7 den3_2 den3_4 den3_5 den4_2 den4_4 den6_2 den6_4 den6_6 den6_8 den6_10 den6_12 den7_2 den7_4 den7_6 den7_8 den8_1 den8_3 den8_5 den9_1 den9_3 den10_1 den10_3 den10_5 den10_8

Javor anglický (Acer Anglicum) 2009

10. – 20. 8. 2009

10.8. – odlet

I když na dvě části, dopravily nás ČSA z Prahy Ruzyně do Londýna Heathrow. Zde jsme se setkali s našimi hostiteli a hned po příletu druhé skupiny odjeli na tábořiště. Dorazili jsme okolo půlnoci, rozdělili se do stanů a zalehli.

11.8. – první den

Probudili jsme se do krasného slunečného rána. Po snídani byl nástup (tedy spíš násed), kde jsme se rozdělili do klanů, jak tady říkají oddílům.

Spíme ve stanech s podlážkami na matracích (silnějších karimatkách), máme spacáky. Na zimu si zatím nikdo nestěžoval.

Po nástupu jsme si prohlédli táborovou základnu a nabatikovali si svá trička. Pak jsme se prošli po nedaleké vesničce.

Po obědě a poledním klidu následovalo koupání v bazénu, nepříliš podařený pokus o volejbal a večeře.

Večer nás čeká ještě seznamovací večírek.

12.8. – druhý den

Většinu dnešního dne jsme strávili v městečku Littlehampton u moře. Počasí bylo celkem pěkné, i když foukal vítr, bylo teplo a svítilo sluníčko.

Po návratu od moře jsme postavili hranici a měli táborový oheň, který byl zakončen oslavou Kubových narozenin.

13.8. – třetí den

Po snídani jsme vyrazili na výlet na nejvyšší horu hrabství Surrey – celých 208 m n. m. Je odtud pěkný výhled na krajinu. Také se tady (jako na jednom z mála míst v Anglii) dají sbírat borůvky.

Večer proběhly závody šlapacích autíček, které nás všechny velmi bavily, a po nich párty ve stylu šedesátých (ale později už i současných) let.

14.8. – čtvrtý den

Dopoledne jsme absolvovali asi nejdobrodružnější hru na táboře. Po snídani se děti rozdělily do tří skupin, které byly postupně rozvezeny asi 5 km do okolí tábora. Jejich úkol byl jasný – dostat se zpět. Byly vybaveny mapou, buzolou a mobilním telefonem. Všem se podařilo dostat se do tábora, i když ne v pořadí, v jakém startovaly.

Odpoledne byly na programu různé aktivity – lukostřelba, vařeni (klasické anglické brownies).

Večer následoval táborový oheň se zpěvem různých písní a po něm krátká noční hra.

15.8. – pátý den

Poslední den na táboře byl věnován balení, uklízení a cestě do Londýna. Dorazili jsme v pořádku okolo 16 hodiny a odešli ke „svým“ rodinám.

16.8. – šestý den

První den v Londýně jsme se sešli v 11 hodin a odjeli metrem do centra, kde jsme se nejprve prošli po trhu a potom navštívili Brick Lane, kam chodí všichni, kteří chtějí být „in“.

Po obědě v zahradě u kostela Christ Church jsme se vydali ke katedrále sv. Pavla a odtud přes Millenium bridge do galerie Tate Modern.

Pak jsme pokračovali po jižním nábřeží Temže až k nádraží Waterloo, odkud jsme se metrem vrátili domů.

17.8. – sedmý den

Ani jsme se nenadáli a už jsme v Anglii týden.

Dnes jsme se vydali do části Londýna jménem Westminster. Hned po výstupu z metra jsme viděli parlament s věží, na níž je známý Big Ben. Pokračovali jsme okolo budov různých ministerstev a okolo Downing Street, kde bydlí premiér. Pak jsme sledovali střídání stráží v Horse Guard a odtud odešli k Buckinghamskému paláci.

Po obědě v Green parku jsme po ulici Piccadilly došli a dojeli do technického muzea, kde jsme strávili 3 hodiny prohlížením několika výstav.

Večer jsme se sešli v komunitním centru, kde proběhla párty s fish & chips a s oslavou Danieliných patnáctin.

18.8. – osmý den

Ráno jsme se sešli na stanici metra a odjeli k obřímu ruskému kolu London Eye. Užili jsme si pohledy shora na místa, po kterých jsme chodili včera a předevčírem.

Pak jsme pokračovali přes čínskou čtvrť do divadelní čtvrti West End.

Odtud jsme se přesunuli na Trafalgarské náměstí, kde jsme měli oběd. Po obědě jsme autobusem přejeli na Oxford Circus a dvě hodiny si užívali nakupování. Pak jsme se vrátili k rodinám.

19.8. – devátý den

Dopoledne bylo určeno jako volné pro odpočinek. Někteří zůstali doma, jiní se podívali po nějakých nákupech.

Odpoledne jsme zamířili do sportovního centra, kde jsme se vyřádili v bazénu (bohužel tu je zakázané fotografování).

Večer jsme si jeli prohlídnout Londýn v noci. Prošli jsme centrem a vyfotili se na Westminsterském mos­tě.

20.8. – desátý den

Poslední den v Anglii jsme se sešli až v 10 hodin. Naložili jsme zavazadla a sebe do minibusu a odjeli na královský zámek Hampton Court, kde jsme strávili většinu dne.

Odpoledne jsme se stavili na jídle v Tescu a odjeli na letiště. Rozloučili jsme se s našimi průvodci Tomem a Peterem a prošli bez problémů k odletu. Do Prahy jsme přilétli v pořádku, setkali se se svými rodiči a odjeli domů.